N-VA Boutersem brengt de Kerstman naar de gemeenteraad !

Op 24 december 2010

De Kerstman was maar wat blij dat hij de gemeenteraad perfect met zijn slede kon bereiken over de nog mooie besneeuwde wegen van Boutersem.

“Zo ne goeie hebben wij nog niet gehad!” aldus de Kerstman, die burgemeester Guido Langendries(SP.A) voor zijn jarenlange harde werk beloonde met een diploma voor rustigste en beste burgervader die onze gemeente ooit gekend heeft.

Tevens ontving de burgemeester een mini Vlaamse Leeuw vlagje, als hint om een groter exemplaar te voorzien aan het gemeentehuis.

Een rekenmachine en geodriehoek voor Marcel Meys(Open VLD).  Een eerste voorontwerp van de Vlaamse burgemeesterssjerp en een kopie van de Vlaamse Leeuw voor Gunther Janssens(SP.A). Geen strafstudie, maar een handige agenda voor Günther Portaels(Open VLD). Voor elke van de Boutersemse schepenen had de Kerstman een gepaste geschenk voorzien.

Uitgebreide aandacht schonk de Kerstman aan zijn favoriete schepen Gilbert Olemans(SP.A).
De afscheidnemende schepen van Sport, Senioren en Cultuur werd beloond voor zijn jarenlange inzet voor Boutersem en kreeg enkele lekkere Vlaamse biertjes om zijn afscheid te vieren.
Zijn opvolgster Mia Smets(SP.A) ontving van de Kerstman een mooi boeket rozen om haar succes te wensen met haar schepenambt.

Niet alleen de schepenen ontvingen geschenken van de Kerstman. Emile Desiron(SP.A), voorzitter van de gemeenteraad, ontving een “zachte” voorzittershamer om de Boutersemse gemeenteraad nog meer in de hand te kunnen houden.

Boegbeeld van de oppositie Chris Vervliet(CD&V) ontving van de Kerstman een mini-vuvuzela, om zowel het schepencollege als zijn eigen fractie ten gepaste tijde tot de orde te kunnen roepen.

Tot slot had de Kerstman nog een boodschap van zijn opdrachtgever: “Hopelijk heeft de lokale N-VA afdeling hiermee zijn toekomstige intrede in deze raad aangekondigd.”
Met deze actie geeft de lokale N-VA afdeling het startschot voor haar gemeentelijke kiescampagne voor 2012.