Bevlagging gemeentehuis Boutersem: Zo is het! ....., zo moet het!

Op 17 februari 2011

Door het permanent ontbreken van de officiële vlag van de Vlaamse Gemeenschap aan het Boutersems gemeentehuis, vond N-VA afdeling van Boutersem het dringend tijd voor actie.

De richtlijnen van de Vlaamse overheid zijn duidelijk: De vlag van  de Vlaamse Gemeenschap dient altijd gehesen te worden wanneer de Belgische vlag en/of de Europese vlag wordt gehesen, ook al is het geen officiële feestdag of gelegenheid. De Vlaamse vlag staat trouwens 2de in rij volgens de orde van voorrang, dus na de Belgische driekleur en voor de Europese, provincie- en gemeentevlag.

Tevens hadden op 17 februari de vlaggen aan het gemeentehuis halfstok moeten hangen ter nagedachtenis aan de overleden leden van de Koninklijke familie, wat overigens niet het geval was.
Dus vond de plaatselijke N-VA afdeling het een geschikt moment om deze tekortkomingen in de kijker te zetten.

Daarom werd tijdelijk de Vlaamse vlag gehesen aan het gemeentehuis, om aan het gemeentebestuur duidelijk te maken hoe de juiste bevlagging dient te zijn en deze dan ook in de toekomst in regel te willen stellen met de richtlijnen van de Vlaamse overheid.

Als bewijs van onze actie en als herinnering aan het gemeentebestuur, liet de plaatselijke N-VA afdeling symbolisch de Belgische vlag halfstok hangen.

Huidige situatie

Zo hoort het!
           (Vlaamse en Europese vlag
                  nog omgewisseld)

Bekijk ook onze uitgebreide fotoreportage in het foto-album!