N-Va Boutersem geeft eerste namen voor verkiezingen 2018 prijs

Op 27 februari 2018
Eerste namen op de lijst

Vlaams volksvertegenwoordiger Bart Nevens (N-VA), mocht op de nieuwjaarsreceptie van N-VA Boutersem de eerste namen prijsgegeven voor de lokale verkiezingslijst van 2018. “Met deze top vijf en lijstduwer hebben we de speerpunten in huis om de broodnodige verandering in Boutersem te kunnen realiseren. We willen mee besturen”, klinkt lijsttrekker Greta Vanden Bempt vol vertrouwen.

In januari hield N-VA Boutersem haar nieuwjaarsreceptie in Het Schuttersveld te Neervelp. Kersvers voorzitter Chris Huon benadrukte er de ambities van N-VA Boutersem: “We hebben sinds kort een nieuw bestuur op poten gezet: een mengeling van oude en nieuwe gezichten, maar vooral een zeer enthousiast en eensgezind team dat werk wil maken van de verandering. Ons team wil bij de volgende verkiezingen een goed resultaat halen.”

Vlaams volksvertegenwoordiger Bart Nevens had als gastspreker de eer om de eerste namen bekend te maken voor de gemeentelijke verkiezingslijst van N-VA Boutersem. “N-VA Boutersem is een goed en hecht team. Ik ben als peter van deze afdeling, dan ook heel fier om de eerste namen te mogen voorstellen. Stuk voor stuk toppers, die de broodnodige verandering kunnen brengen in Boutersem”, zegt Nevens.

De lijst zal opnieuw getrokken worden door Greta Vanden Bempt uit Vertrijk. De kopvrouw is fractieleider in de gemeenteraad en zet meteen de ambitie van de N-VA in de verf: “De voorbije zes jaar hebben we op een positieve manier oppositie gevoerd: meewerken waar het kan, kritisch waar het moest. Maar Boutersem heeft nood aan een ander beleid. We willen de verandering doorvoeren en onze gemeente mee besturen!”

Tweede op de lijst wordt Nicolas Bollion uit Boutersem, een gedreven jongeman die zich wil inzetten voor de  lokale politiek: “De N-VA belichaamt voor mij realisme en gezond verstand. Dat bracht me naar deze partij.  Goed bestuur betekent dat je de prioriteiten kent en daar consequent naar handelt. Je luistert naar de bevolking, maar hakt knopen door, altijd met het algemeen belang en de lange termijn voor ogen.”

Op de derde plaats vinden we Peggy-Ann Kruisland uit Neervelp terug. Als Nederlandse zakenvrouw weet ze als geen ander dat de verandering constant doorgezet moet worden, zeker op lokaal niveau. Als vierde vinden we OCMW- en Gemeenteraadslid Marie-Rose Barbier uit Roosbeek terug die met evenveel enthousiasme en dossierkennis haar taken wil verderzetten. Johan Gaublomme uit Willebringen, ondervoorzitter en al jaren lid actief partijlid, sluit de top vijf af: “De huidige meerderheid schuift de kosten van haar beleid door naar de toekomst. Wij willen die schuldenberg afbouwen én verstandig investeren zonder dat de Boutersemnaar in zijn portefeuille moet tasten”, klinkt het.

Net als zes jaar geleden zal Maarten Devroye, zoon van Greta, de lijst duwen. “Op het vlak van veiligheid en migratie, integratie van jongeren én ouderen en sociale controle blijven de uitdagingen groot. Mensen maken zich steeds meer zorgen om hun eigenheid. Dat is voor ons de inzet van de verkiezingen: een stem voor de N-VA, is een stem voor een veilig, verantwoord, Vlaams beleid in Boutersem. Veilig thuis in een welvarend Boutersem”, besluit Maarten.

Contact:

• Voorzitter Chris Huon