Windturbines in Boutersem: Voor of tegen?

Op 2 maart 2015

Eerst en vooral willen wij duidelijk zijn: N-VA Boutersem is niet tegen groene(re) energie en de opwekking hiervan. Windturbines zijn een alternatief om deze groene(re) energie te creëren. Door middel van een windturbinepark langsheen de E40 op het grondgebied van Boutersem zou mogelijk kunnen zijn, maar we willen dan wel zeker zijn dan het inplannen van zulk windturbinepark gebeurt op een verantwoorde manier. En daar zit nu juist de adder onder het gras:

N-VA Boutersem is zeer ongerust:

* over de economische meerwaarde dat dit windturbinepark gaat opleveren. Kunnen die turbines op 20 jaar opbrengen wat dit project kost?

* Over de impact van deze mastodonten op onze huizen (zowel qua structuur als naar de waarde ervan), hartpatiënten, mensen met gezondheidsproblemen, gehoorproblemen, …

* Over het huidige groen waar we nu van kunnen genieten, onze huisdieren, het vee, de

vogels, vleermuizen en de gehele fauna en flora van onze gemeente

* over de veiligheid van de bewoners, en in het bijzonder de omwonenden. Afgebroken wieken, ijsafzetting, wegvliegende ijspegels, brand,….

Voor alle duidelijkheid is N-VA niet tegen dit project maar laat het wel duidelijk wezen dat onze afdeling met de nodige ongerustheid het allemaal met argusogen zal opvolgen.